"Ekmek Balinanın Karnında" 🐋

 


Bir buçuk aydır süren sosyal medya orucumu beni çok mutlu eden bir haberi paylaşmak için bozdum ahali, hayırlı olsun. Eninde sonunda -ikinci romanım yayımlanınca mesela- olacağını için için hissettiğim şey, düşündüğümden epey erken oldu.

Ağustos ayı boyunca inanılmaz keyif alıp eğlenerek ve kurguda aksaklık olmasın diye arka planında belki de öykünün kendisinden daha uzun sayfalar harcayarak yazdığım "Ekmek Balinanın Karnında" adlı öyküm, Dedektif Dergi'nin bu yıl dördüncü kez düzenlediği  Zehirli Kalem Polisiye Hikâye Yarışması'nda ikincilik almış.😌Öyküyü son gün yolladım ama "gönder" tuşuna bastığımda içim rahattı, çünkü çok içime sinen bir iş olmuştu. Sınırlı bir "tema" çerçevesine tıkıştırılmadan yazdığım hemen her öykü gibi, ama hepsinden de bir tık fazla sevmiştim.💙

Zehirli Kalem Yarışması'na ilk katılmam, Sanal Yazıevi'nde yazar Armağan Tunaboylu'nun rehberliğindeki bir atölye sonrasında oldu. Atölyede yazdığım Kesik Eller adlı öyküyü, "ömr-ü hayatımda bir polisiye yazmışım, n'olcak bakalım" diyerek yollamış ve beşincilik almıştım. Öykü dereceye giren ve benimki gibi mansiyon alan diğerleriyle birlikte, 2021 yılı birincisi Ramazan Atlen'in öyküsünün adını taşıyan Ölümün Kıyısında adlı derleme kitapta yer aldı ve çok sevildi. Benim için de polisiye yazmak orada bitti gibi oldu. "Gibi." Hiç tahmin etmediğim bir şekilde sevmiştim polisiye yazmayı. Bir sürü kuralı ve hiçbir açığa yer vermeyecek kadar ciddi bir dikkat gerektiren kurgu yapısı beni epey zorlasa da. Galiba beni zorlayan şeyleri, aynı anda keyif de veriyorsa, seviyorum. 

Geçen iki yıl zarfında bir polisiye denemem daha oldu, ama o öyküyü de çok keyifle yazmama rağmen nedense bir türlü bitiremedim; şimdi bu gazla tekrar dönüp bakarım belki.



Ve teşekkür zamanı. Gönderilen onca öyküyü değerlendirmek için emek veren, zaman ayıran ve öykümü bu dereceye layık gören tüm Dedektif Dergi/Zehirli Kalem ekibine buradan çok teşekkürler, sevgiler, saygılar. Bir küçük yazarın yüzüne kocaman bir gülümseme kondurdunuz; sağ olun, var olun. 😌🙏🏻💐

Bir teşekkür de öyküyü yazdığım süre boyunca bana eşlik eden Moby Dick ekibine gelsin. Bana bir anlığına da olsa, "yaşın dayanmış 47'ye, kaç yıl daha buralardasın belli değil, artık yeni çıkan her şeyi bir kenara bırakıp sadece klasikleri mi okusan elif" dedirten kitap cidden.

Zehirli Kalem 2021 sonuçları açıklandıktan bir süre sonra Sanal Yazıevi'nden canım Behiye Malkoç'la polisiye kurgu üzerine ufak bir söyleşimiz olmuştu. Ona ve Yazıevi'nin kurucusu sevgili Yeşim Cimcoz hocama da bir kez daha sevgilerimi ileteyim buradan. Videoyu izlemek isterseniz bağlantı anasayfada QR code şeklinde duran LinkTree'de mevcut.

Sağlıcakla kalın efenim. 🐳

Yorumlar

  1. Tebrik ediyorum ve sosyal medyada sizi aramaya gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Elif’cim çok tebrik ederim. Daha nicelerini okutmamız dileğiyle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder