Çılgın Sabah



Efenim ben sabah insanıyım. Güne erken başlamayı, sessizliğin tadını çıkarmayı, ayılmaya çalışan zihnimin uykudan uyanıklığa taşıdığı tuhaf hal ve hayalleri severim. Severim sevmesine de... Tamtamla uyanmak nedir arkadaş?

Bugün uyandığımda hava karanlık. Zifiri. Ev ve hatta tüm dünya uykuda. Tam olarak değilmiş meğer. Bak yine o ses. Güm güm güm güm. N'oluyo ya dedi kafamın içindeki ses bir an. Anlayamamanın anlamaya çok yaklaştığı o ince çizgide durdum birkaç saniye ve sonra: heeee davul. Te allam.

Dedim ki neyse 5:30 falandır herhalde saat, zaten kalkma saatimi erkene çekmeye çalışıyordum. Bi baktım, 04:00! Olacak iş değil! Murakami miyim ben?! Ama erken yattığım için uykumu da az çok almışım herhalde, baktım dönüp duracağım, hop ayağa. Elimde telefonun feneri, ayağımın dibinde sabah şeriflerini hayırlamaya dünden razı Miyu Hanım, yollandım salona, çalışma masama.

Oturdum masaya oturmasına da, hiçbir şey görmüyorum ki. Eşimin gece kitap okumama yardımcı olsun diye aldığı sayfaya tutturulan cinsten minik fenerimsiyi önce defterimin tepesine iliştirip bir sayfa - kim bilir ne - karaladım, sonra da bilgisayarın tepesine geçirip çeviriye başladım. Afyon patlamamış, beden daha kaskatı. Bu ara tekrar takibe aldığım bir yoga hocasının on dakikalık boyun-sırt-omuz ısıtma/açma hareketlerini yaptım. Eh, güzel tabii ama yine de masada oturmak zor.

Alırsın odadan yastığını, geçersin salon koltuğuna, üstüne de çekersin battaniyeyi, kucağında bilgisayar, kitabın çevirdiğim kısmının olduğu fotokopilerde yine o tepe ışığı, tıkır da tıkır mıkır da mıkır.

Tabii tüm bunlar olurken Miyu coştu. Elif kalktıysa sabah olmuştur, e o zaman koşalımmmm, atlayalımmmm, yerde tangur tungur toplar yuvarlayalımmmm, lımmmm lımmmm lımmmm lımmmmm 🎶 Şen çocuk. Güneş zannediyo beni galiba. Halbuki içimden kaç dilde sövüyorum sabahın dördünde saçmasapan bir şekilde uyandırıldığım için bi bilse.

Ya Allahaşkına biri desin, biz bizeyiz şurada. Herkesin ama herkesin telefonlarına yapışık yaşadığı şu devirde, hadi diyelim ona yapışık değilsiniz, alarmlı saatler icat edileli tamı tamına 237 yıl olmuşken (bkz. gugıl, ilk alarmlı saatin icadı 1787), nedir ama nedir insanları hâlâ davulla tamtamla uyandırmak ya? Şaka mısınız? Hayır alarm seçenekleri içinde bangır bangır davul sesi olsa misal, kaç kişi onu seçip zıplayarak uyanmayı tercih eder?

Neyse, zar zor, eğile büküle, kör ışıkta üç sayfa çeviri anca yapabildim ve saat 6:20 falandı sanırım, 20-25 dakika kestirdim. Ve sonra normal saatinde çalan "normal alarmla" gün 6:45'te tekrar başladı! Kahvemi yaptım, eşim işe oğlum okula ve saat oldu 7:30. Gelin görün ki ilk uyan(dırıl)ışımın üstünden 3.5 saat geçtiği için beden yakıt istedi ve hiç huyum olmadığı halde bu saatte yulaf-muz-tahin-badem vs'den oluşan lapa yaptım kahvenin yanına. Artık öğlen de fil gibi yerim kahvaltıyı bu kadar erken edince herhalde. Peh.

Ne çok şikayet ettin be elif. Çeviri yapmışsın işte ne güzel, erken kalkan yol alır bıt bıt. He la he. Hep elif şikayetçi, hep Garfield suratsız. Bi allahın kulu da sormaz "haklı olabilirler mi acep" diye.

O zaman... günaydın! Ben günüme ikinci kez başlıyorum şu an, ya siz?



Yorumlar

  1. haklısın guzum, haklısın :) dün de bana gün içinde bahşiş için geldi ramazan davulcusu. sevmediğim bir adete bahşiş vermem beklenemezdi tabii.
    miyunun seni güneş sanması fikrine bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha annem böyle durumlarda kapıyı açmayıp sesini küçük bi kız çocuğu gibi değiştirerek "annem evde yok" diyo. 😂 Miyu can ya, tatlı bıdık. 😊

      Sil
  2. Benim üçüncü oldu sanırım Elifıntcığım. Birinde apartman önündeki bir arabanın alarmı çaldı, daaat daaat daaat!
    Şimdiki normal günaydın, az uyku nedeniyle baş ağrılı biraz.
    Günaydın o vakit. 💚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bu yorumları yeni görmem...Yine de günaydın, şimdi de sabah. 🤪

      Sil
  3. Her şeyden önce merhaba. Blogunuzu yeni buldum ve keşke daha önce karşılaşmış olsaydık diye düşünmeden edemedim. Dün geceyi ben de uykusuz geçirdim ve telefonumun ışığında epey kitap okudum. Hala sersem gibiyim ama Muse çok iyi geldi. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. :) Muse sallayıp canlandırıyor ya, evet. :)

      Sil
  4. Yazıyı eşime okudum beraber güldük. Aynı dertten muzdaribiz arka tarafta yattığımız için bütün kapıları kapatıyoruz ses gelmesin diye. Kendi alarmımızla kalkıyoruz bir de bahşiş için gelmiyorlarmı o Zaman sessizce çalıyolar kapıyı açmazlar diye. Hülya

    YanıtlaSil

Yorum Gönder